تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ
سرخط خبرها

«رنگ»، نقش مهمی در مدیریت ترافیک شهر دارد | رنگ معابر شهری مشهد کدر است

  • کد خبر: ۱۷۹۴۷۴
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
«رنگ»، نقش مهمی در مدیریت ترافیک شهر دارد | رنگ معابر شهری مشهد کدر است
ترافیک شهری با افزایش کیفیت رنگ معابر بهبود خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز کارشناسان حوزه ترافیک شهری از مناطق مختلف شهری مشهد در بوستان ترافیک دورهم جمع شدند تا در رویداد تخصصی «رنگ‌های ترافیکی» شرکت‌کنندگان و استادان حاضر در این رویداد به بررسی روند جهانی ترافیک و رنگ‌های ترافیکی، باید‌ها و نباید‌های اجرای انواع رنگ‌های ترافیکی و آشنایی مخاطبان این رویداد علمی با استاندارد‌ها و انواع رنگ‌های ترافیکی بپردازند. همچنین در این رویداد مدیران شهری مشهد کیفیت پایین رنگ‌های ترافیکی در معابر شهر مشهد، افزایش کیفیت، ماندگاری و شفافیت رنگ‌هایی را که در معابر شهری پخش می‌شوند یکی از مسائل مهم در مدیریت ترافیک دانستند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در رویداد تخصصی رنگ‌های ترافیکی با اشاره به مسائل مختلف حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نظیر تأمین زیرساخت‌های لازم برای مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل و فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش در این حوزه ترافیک، گفت: به طور قطع یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند تکمیل‌کننده چرخه مدیریت ترافیکی باشد، رنگ‌های ترافیکی پخش‌شده در معابر است.

ایمان فرهمندی با اشاره به اهمیت رنگ‌های پخش‌شده در معابر شهری در مدیریت ترافیکی و هدایت مناسب رانندگان افزود: رنگ‌های ترافیکی نقش اساسی در معابر دارد، چرا که از این رنگ‌ها می‌توان هم در جداسازی معابر استفاده کرد و هم در اطلاع‌رسانی به رانندگان، محدودکردن سرعت، هشداردادن در حین رانندگی و دیگر مسائل ترافیکی جایگاه مهمی دارد.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار رنگ‌های ترافیکی در مدیریت ترافیک شهری بسیار مهم است، اما وقتی این رنگ‌ها کارایی لازم را نداشته باشد سبب می‌شود که هر آنچه در حوزه مدیریت ترافیک رشته‌ایم، پنبه شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: وقتی که خط‌کشی معابر پس از مدتی از زمان پخش‌شدن بر روی آسفالت ناپیدا، پاک یا کثیف می‌شود اثرگذاری منفی در مدیریت ترافیکی شهر دارد و اگر اطلاع‌رسانی از سوی رنگ‌های ترافیکی به درستی انجام نگیرد، بسیاری از تصمیم‌ها در حوزه ترافیک را نمی‌توان اجرا کرد.

کدری رنگ‌های معابر شهری مشهد

همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این رویداد تخصصی با اشاره به دستور‌العمل و آیین‌نامه‌های ترافیکی گفت: در این دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها به موضوع‌های علائم و نشانه‌های ترافیکی افقی و عمودی و همچنین رنگ‌های ترافیکی توجه‌شده و مسائل این بخش اکنون به‌روز است.

پوریا محمدیان افزود: در این نشست مسائل مربوط به کیفیت رنگ به بحث گذاشته می‌شود، اما در ضوابط و آیین‌نامه‌های جدید به ویژگی‌های خط‌کشی معابر شهری از منظر‌های مختلف و رنگ‌های مختلف توجه شده است.

وی کدری و کیفیت پایین رنگ‌های ترافیکی در معابر شهر مشهد را یکی از مسائل ترافیکی این کلان‌شهر دانست و گفت: خوشبختانه به‌تازگی در قرارداد‌هایی که برای رنگ‌آمیزی معابر بسته می‌شود، تضمین‌هایی نیز برای کیفیت رنگ و شفاف بودن آن در بازه‌های زمانی تعیین شده، گرفته می‌شود، اما درمجموع در این نشست باید به صورت کارشناسی به این موضوع توجه شود که چرا کیفیت رنگ‌های ترافیکی در معابر شهر مشهد پایین است و باید دید مشکل از کجاست.

مسئله محوری، رویکرد آموزشی شهرداری

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد هم در این نشست با بیان اینکه در یک سال گذشته رویکرد آموزشی مدیریت شهری به‌جای آموزش‌های موضوع‌محور، مسئله‌محور شده است، اظهار کرد: در یک سال اخیر مسائل سازمانی شهرداری مشهد در حوزه تخصصی شناسایی شده است و درباره این مسائل به عنوان سرفصل آموزشی بحث و بررسی می‌شود.

مهدی یاراحمدی‌خراسانی با بیان اینکه تاکنون در حوزه سازمان ترافیک، سه رهیافت تخصصی برگزار شده است، افزود: همچنین از سال گذشته تا امروز، ۵۵ رهیافت تخصصی در حوزه‌های مختلف برگزار شده و به صورت میانگین در این یک سال هر هفته یک رهیافت برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع ترافیک یکی از موضوع‌های خاص تمام شهر‌های جهان است، ادامه داد: در حوزه ترافیک ابعادی همچون مدیریت زمان، روان‌شناسی اجتماعی و مسائل زیست‌محیطی مطرح است.

یاراحمدی گفت: یکی از مسائل حوزه ترافیک، موضوع قابل دید بودن رنگ‌های ترافیکی است اینکه رنگ‌هایی که در معابر پخش می‌شود در طول زمان تغییر نکند و بازتاب مناسب به‌ویژه در شب داشته باشد. از همین‌رو و در راستای رسیدن به راه‌حل این رهیافت تخصصی برگزار شده است و در عین‌حال از تمام کارشناسان تخصصی این بخش نیز دعوت می‌کنیم تا در این‌باره با شهرداری مشهد همراهی داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->